Saturday, March 03, 2007

Övriga tankar


Vad ska vi då göra med den lilla tid vi har att leva? Personligen så försöker jag leva som en god människa, inte skada andra, inte vara elak, snål och osympatisk.... utan tvärtom, glädja andra, sympatisera, vara en god lyssnare, helt enkelt hjälpa dom jag kan och leva ett gott liv så att jag sen när jag ligger på min dödsbädd kan tänka tillbaka på mitt liv och veta att jag har varit en god människa och gjort gott för mig under mitt liv, då kan jag dö i frid.

Dessvärre så finns det människor som inte kan ta emot sådana här saker, saker så simpla som vänskap, kärlek och mildhet. Utan som istället ger tillbaka ondska, elakhet, smärta... Varför vill man skada en annan människa? Är det rätt att bara för att man själv råkat illa ut ska göra så andra råkar illa ut? Är det rätt att skada andra bara för att dom har nåt man själv vill ha? Nej det tycker jag inte, och jag kan inte förstå mig på folk som tycker det.


Jag älskar rymden, det är så oändligt, och färgerna är så himla vackra.
Att ligga och skåda upp i evigheten en vacker klar kväll slår nog det mesta. eller jo att ligga med en underbar kille som man tycker om är nog väldigt trevligt.. Ge mig ett rymdskepp som jag kan ta mig ut i rymden med och jag lämnar allt här på jorden. Tänk att få se andra stjärnor, civilisationer & galaxer...


ps Det här inlägget är inget personligt påhopp, bara övriga tankar. ds

_________________________________________________________

No comments: